Ai avut încredere în cineva, l-ai ajutat să promoveze, apoi vezi cum o ia razna
Leadership - managementul dezamăgirii
Au trecut șapte ani de când antrenez profesioniști în public speaking, peste 1.100 de profesioniști au fost antrenați personal de mine în intervalul 2013-2020 în cadrul Public Speaking School, mulți alții vor urma. Așadar prin prisma propriei experiențe de public speaking coach, iată cele mai comune erori pe care le fac profesioniștii atunci când spun „DA” ca speaker al unui eveniment:
Știu data evenimentului, știu tematica, locația dar nu întreabă: „Pe cine vom avea în sală? Oare ce așteaptă ei de la acest discurs?” Prin urmare discursul tău nu se va plia pe nevoile multiple ale celor ce îl vor asculta, riști să tragi cu gloanțe oarbe căci mesajul tău nu va atinge pe nimeni.
Nu se pregătesc. Se bazează pe experiența lor, pe carisma lor, pe faptul că „lasă că am mai făcut asta” sau veșnica scuză „Nu am timp!”. Rezultatul nu va fi un speech memorabil cu siguranță ci unul mediocru în care poate veșnicul „Mă scuzați, sunt emoționat” – își va face hâd apariția.
Se identifică mult prea mult cu ceea ce le scrie pe cartea de vizită și ignoră faptul că, în public speaking, poți face apel la tot conținutul tău personal pentru a condimenta cu povești, metafore, comparații – discursul tău.
Ne asumăm prea des în etapa de pregătire a discursului, că cei din sală percep informația ca și noi sau poate au un stil de învățare similar cu al nostru și ignorăm adesea că trebuie să-i „hrănești” și pe cei care au nevoie de fapte, cifre, statistici pentru a fi convinși dar și pe cei ce au nevoie de poveste, de emoție.
Din grabă, din confort sau din neglijență – mulți speakeri intenționează să-și citească discursul – pentru un discurs de maxim 20 de minute cred cu tărie că publicul, indiferent de natura sa – merită un discurs pregătit, exersat de minim șase ori și livrat făra niciun suport vizual cu excepția eventualelor slide-uri ce vin să condimenteze speech-ul.
Când ai spus DA acelui eveniment, ca speaker, te rog adu-ți aminte că acel DA nu l-ai oferit ca să fii un egoist cu un microfon în mână și să le spui celorlalți cât de grozav ești tu sau firma pe care o reprezinți – ci ai spus DA ca să DĂRUIEȘTI ceva din experiența ta, din poveștile tale despre succes sau eșec, ca să inspiri și să poți sădi in mințile și sufletele oamenilor acel ceva care să-i ajute să meargă la nivelul urmator.
Pentru suport în public speaking mă puteți găsi oricând pe www.amaliasterescu.ro
Leadership - managementul dezamăgirii
În martie 2020 era greu de anticipat că modelul „work from home” s-ar putea permanentiza, liderii l-au tratat ca pe o opțiune pe termen scurt, în perioada de criză. Mulți nu mai conduseseră echipe la distanță și a fost necesar un proces de instruire. Alții nu mai lucraseră niciodată de acasă și au făcut eforturi […]
Își va păstra compania achiziționată propria cultură sau va fi un proces de tranziție totală la modul în care face business compania ce v-a achiziționat?
De ce e important să ai o imagine digitală? Pentru că mai nou potențialii clienți, headhunteri, profesioniști angrenați în recrutare etc. te caută întâi pe Google și apoi decid să te contacteze.
Iată câteva idei ce sper să fie utile celor ce se află în situații similare
Au dublat, au triplat productivitatea. Și, la ce le-a folosit?
Piața forței de muncă din Romania in 2019
Și ce ar trebui să facă o afacere pentru a păstra echilibrul între profitabilitate și sustenabilitate
Interviu cu antreprenorul român care a speriat Starbucks
Ca să trec mai ușor peste pierdere, am privit acești bani ca pe o taxă de școlarizare.