Mihai Stănescu

ARTICOLELE AUTORULUI

Mihai StănescuMihai Stănescu

În spatele ușilor închise: Procesul de inducție pentru executivi

Un om primi o scrisoare trimisă din îndepărtatul Bagdad și-l ruga pe Hogea să i-o citească. – Nu o pot citi, spuse Nastratin, pentru ca nu este scrisă în limba noastră. Omul se supără: – Nu îți este rușine, Hogea, degeaba mai porți fesul dacă nu știi să citești nici măcar o scrisoare. Fu rândul […]

Mihai StănescuMihai Stănescu

Companii mari, eficiență scăzută. Ce e de făcut?

În textul acesta vă prezentăm cea mai simplă soluție la întrebarea din titlu. Pentru majoritatea managerilor din companiile mari și foarte mari, ea este contra-intuitivă. Încă ceva: povestea este în partea finală a textului… De ce am scris ”soluție contra-intuitivă”? O asemenea afirmație provocatoare merită explicată. Și cum o putem explica mai clar, altfel decât […]

Mihai StănescuMihai Stănescu

Munca de acasă: care sunt soluțiile practice

Majoritatea companiilor cu care lucrăm în programele RoCoach ne cer, deja, ajutorul. Pentru că această criză globală se între-vede a fi mult mai serioasă decât cea de acum mai bine de o decadă. Și mai ales pentru că liderii acestor companii înțeleg valoarea imensă de a-și putea păstra managerii și specialiștii. Oamenii de încredere, adică. […]

Articole comentate

Tudor StoicaTudor Stoica

Ce nu merge la telemuncă (și de ce mersul la birou nu o să dispară prea curând)

În primul rând termenul de telemuncă e unul idiot. Nu știu din ce sertar prăfuit a țâșnit acest concept, sau pe ce fax sau teletext a fost trimis, dar telemunca mă duce cu gândul la altceva decât la ceea ce facem. Co-creation la IBM România În al doilea rând, citesc tot felul de păreri entuziaste […]

Melania DinicăMelania Dinică

Cum de au ajuns angajatorii români să caute muncitori prin Asia

Este profitabil la nivelul economiei să exportăm forță de muncă bine-plătită în Vest și să reimportăm mai ieftin din Est?

George ButunoiuGeorge Butunoiu

Ia să-i aducem pe cei din Germania trei luni în România și să-i trimitem pe români acolo, să vedem care-s mai productivi!

Au dublat, au triplat productivitatea. Și, la ce le-a folosit?

Valentina NeacșuValentina Neacșu

Cum îți alegi studiile ca să capeți un job bun

Și ce poate face pentru a-și îmbunătăți șansele absolvent constată că are dificultăți în a-și găsi un loc de muncă mulțumitor

Amalia SterescuAmalia Sterescu

Ai avut încredere în cineva, l-ai ajutat să promoveze, apoi vezi cum o ia razna

Leadership - managementul dezamăgirii

Articole citite acum

Tudor StoicaTudor Stoica

Despre șefie cu sinceritate

Îmi place să cred că sunt un tip amuzant, dar nu toate glumele pe care le fac sunt foarte bune. Se râde mult prea tare la ele. Trageți voi concluziile aici.

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Munca este suprataxată și nu e bine!

Munca este o necesitate existențială pentru imensa majoritate a omenirii în timp ce consumul este o alegere. Din acest punct de vedere, taxarea muncii la 47%, atât cât ne ia statul din salariul brut, este mult prea mult! În schimb, consumul esențial este taxat cu 5 sau 9%, iar cel neesențial cu 19% (prin TVA). […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Gestionarea crizei: plasați oameni de acțiune în posturile cheie

„Doi intelectuali care stau jos nu ajung mai departe decât o brută care merge.” Aceasta este una dintre replicile filmului „Un taxi pentru Tobruk”, realizat în 1961 după scenariul lui Michel Audiard. Criza nu poate fi gestionată de către „gânditori” sau de cei cărora le e frică să nu se ardă, torturați de propria pudoare. […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

De ce contează ceea ce gândesc oamenii?

Fiecare afacere pe care mi s-a cerut s-o evaluez din punctul de vedere al leadershipului, al muncii de echipă și al performanței suferea în principiu de aceeași boală: managementul își dorea ca angajații să fie mai entuziaști, să muncească și să coopereze mai mult, fără să încerce măcar să înțeleagă cu adevărat ce gândesc aceștia. […]

Marian HanganuMarian Hanganu

Rezistă tentației de a-ți exercita puterea asupra clientului!

Win-win e mai mult decât un slogan Dl. G era cel mai bun vânzător al companiei producătoare de software tip enterprise. Acum doi ani a luat un bonus consistent pentru că a adus un client de prestigiu, înfrângând competitori puternici într-o competiție în care ambițiile au ieșit la suprafață. ”Am triumfat, explică el și astăzi, […]