Marketing
Bogdan Buzdugan Bogdan Buzdugan

Cum să vă creați propriul brand online

Este foarte important să vă creați singuri un brand personal, care ar putea fi numit chiar EU SRL. Alții l-ar putea numi platforma voastră de branding. Acesta este modul în care ceilalți vă vor percepe pe voi și afacerea voastră.

Brandingul pare unul dintre lucrurile trecute cel mai des cu vederea de către cei din marketing. Trebuie să abordați marketingul pe internet la fel ca orice altă afacere, să construiți o marcă recunoscută și să vă atrageți urmăritori.

Acest lucru include tot ceea ce faceți de la postările pe rețelele sociale la trimiterea de emailuri și, mult mai important, ceea ce puteți face pe websiteul vostru. De fiecare dată când faceți o conexiune nouă cu altcineva îl lăsați să afle despre VOI.

Și fiecare brand începe cu o poveste! Care este povestea voastră?

Iată un pic din a mea:

De vreo șase ani aveam un job excelent, ca project manager într-un domeniu relativ nou, însă depinzând de reglementările guvernamentale. Pe lângă provocarea gestionării unui număr destul de mare de proiecte, a dezvoltării lor și a obținerii pentru fiecare dintre ele a unui număr impresionant de avize și acorduri, mediul de lucru era foarte plăcut, cu toate că unii membrii ai echipei se chinuiau din greu să-l strice, fără prea mult succes, iar toate astea erau dublate de un salariu mărișor. La un moment dat, guvernul s-a apucat să schimbe regulile în timpul jocului și era clar că toată această feerie avea să se termine curând.

Am început din nou să-mi caut de lucru și am descoperit toate schimbările care se petrecuseră pe piața muncii în această lungă perioadă de inactivitate personală. Am început să citesc și să mă documentez, nu numai despre procesul de recrutare, în care eu fusesem în majoritatea timpului de o singură parte a baricadei, a celor care angajează, dar și despre multe alte domenii. În acea perioadă aveam întâlniri regulate cu un prieten, care ne furniza anumite servicii. Începutul colaborării fusese relativ greoi, datorită unor bețe în roate puse de diverși factori externi și, pentru a rezolva problemele mai eficient, am început această serie de întâlniri la o cafea. Problemele fuseseră de mult rezolvate, dar noi am continuat să ne întâlnim și începusem să povestim cu totul alte lucruri. Vorbind despre ceea ce citeam, el m-a îndemnat să încep să scriu, pentru că i se părea că spun lucruri interesante pe care nu le prea spune nimeni pe românește. I-am urmat sfatul, mi-am creat un site, cu un blog atașat și am început să scriu câteva articole în fiecare lună, în limba română, pentru că publicul meu țintă vorbește în principal această limbă.

După ceva vreme, firma s-a închis, francezii și-au luat jucăriile și au plecat, iar eu am fost obligat să experimentez plăcerile șomajului în România, cu un venit diminuat de cinci ori. Învățasem un lucru din lecturile mele, pe care l-am și predicat în unele articole: când rămâi fără job trebuie să rămâi activ și să te organizezi ca și cum ai avea unul. Aș că mi-am restructurat activitatea editorială și am început să public câte un articol în fiecare zi lucrătoare, cu diferite teme în funcție de ziua din săptămână. A fost un lucru care m-a ajutat foarte mult și în a deveni mai disciplinat, pentru că nu este simplu să scrii și să publici chiar în fiecare zi. Sunt zile în care nu poți să scrii și atunci trebuie să compensezi în altele.

La un moment dat, când totul părea că se duce de râpă, mi-am găsit un alt job, dar am continuat să scriu și să public în același ritm, dedicându-mi acestui scop o parte a fiecărei zile și a weekendurilor. Acum mă apropii de 1.000 de articole publicate. Și acest lucru este o parte a brandului meu personal.

Ei bine, pentru voi, următorul pas este să vă dați seama în ce constă unicitatea voastră, ce vă diferențiază de ceilalți, ce le puteți oferi celorlalți diferit față de restul populației. Și asta face parte din construcția brandului personal.

Și revenind la povestea mea, mi-a plăcut întotdeauna să-i ajut pe ceilalți să-și definească și să-și atingă obiectivele și visele. Și eu am avut, la rândul meu, oameni care m-au ajutat sau pe care i-am ajutat. Unora le-am fost mentor.

Deci fiți unici, creați valoare prin fixarea unei nevoi, furnizând o dorință și creând soluții. Fiți proactivi în rezolvarea problemelor! Nu lăsați nimic să vă stea în drum, deveniți lideri în tot ceea ce faceți. Alegeți să preluați controlul lucrurilor, care pot fi controlate, și dați 110 %!

Veți avea nevoie de un motto și de o definire a misiunii. Întotdeauna mi-a plăcut să lucrez cu antreprenorii și să-i ajut să-și găsească un drum mai bun. Unul dintre motto-urile mele preferate este: Love what you do & do what you love (iubește ceea ce faci și fă ceea ce-ți place).

Cine vreți să fiți? Sunteți aici pentru că vreți să faceți ceva diferit, alegerea a fost a voastră, iar acum puteți deveni lideri! Dezvoltarea unei prezențe web nu este ușor de făcut. Vor fi oameni acolo care nu vă plac, dar trebuie să vă îngroșați obrazul. Amintiți-vă că aceștia v-au găsit pentru un motiv și atunci oferiți-le o soluție.

Articole asemănătoare

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Palavragiii

De unde-or fi-nvățat să spună prostii pe bandă rulantă? – În ani de experiență ca moderatori ai emisiunilor de televiziune… De-a lungul perioadei de criză (pentru a-i accentua efectele în mintea oamenilor și a câștiga audiență) au curs kilometri de cerneală și s-au vehiculat hectolitri de aer de către scriitorași și logoreici de tot felul, […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Gestionarea crizei: plasați oameni de acțiune în posturile cheie

„Doi intelectuali care stau jos nu ajung mai departe decât o brută care merge.” Aceasta este una dintre replicile filmului „Un taxi pentru Tobruk”, realizat în 1961 după scenariul lui Michel Audiard. Criza nu poate fi gestionată de către „gânditori” sau de cei cărora le e frică să nu se ardă, torturați de propria pudoare. […]

Amalia SterescuAmalia Sterescu

Cât de importantă este imaginea ta digitală atunci când îți cauți un job?

De ce e important să ai o imagine digitală? Pentru că mai nou potențialii clienți, headhunteri, profesioniști angrenați în recrutare etc. te caută întâi pe Google și apoi decid să te contacteze.

Amalia SterescuAmalia Sterescu

Modelul hibrid de lucru – provocare sau oportunitate?

În martie 2020 era greu de anticipat că modelul „work from home” s-ar putea permanentiza, liderii l-au tratat ca pe o opțiune pe termen scurt, în perioada de criză. Mulți nu mai conduseseră echipe la distanță și a fost necesar un proces de instruire. Alții nu mai lucraseră niciodată de acasă și au făcut eforturi […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Munca este suprataxată și nu e bine!

Munca este o necesitate existențială pentru imensa majoritate a omenirii în timp ce consumul este o alegere. Din acest punct de vedere, taxarea muncii la 47%, atât cât ne ia statul din salariul brut, este mult prea mult! În schimb, consumul esențial este taxat cu 5 sau 9%, iar cel neesențial cu 19% (prin TVA). […]

Articole populare

George ButunoiuGeorge Butunoiu

Ia să-i aducem pe cei din Germania trei luni în România și să-i trimitem pe români acolo, să vedem care-s mai productivi!

Au dublat, au triplat productivitatea. Și, la ce le-a folosit?

Alexandru GoțoiAlexandru Goțoi

Mai este valabilă expresia „du-te, sunt alții care așteaptă la ușă”?

Piața forței de muncă din Romania in 2019

Mirela OpreaMirela Oprea

Cât de gravă este criza forței de muncă și cum se poate rezolva

Și ce ar trebui să facă o afacere pentru a păstra echilibrul între profitabilitate și sustenabilitate

Radu SavopolRadu Savopol

Vom dubla salariile, când vom vinde dublu iar statul va taxa mai decent

Interviu cu antreprenorul român care a speriat Starbucks

Marius AdrianMarius Adrian

Primul meu faliment sau cum am pierdut 50.000 euro

Ca să trec mai ușor peste pierdere, am privit acești bani ca pe o taxă de școlarizare.