Standard
Bogdan Buzdugan Bogdan Buzdugan

Cum să vă creați propriul brand online

Este foarte important să vă creați singuri un brand personal, care ar putea fi numit chiar EU SRL. Alții l-ar putea numi platforma voastră de branding. Acesta este modul în care ceilalți vă vor percepe pe voi și afacerea voastră.

Brandingul pare unul dintre lucrurile trecute cel mai des cu vederea de către cei din marketing. Trebuie să abordați marketingul pe internet la fel ca orice altă afacere, să construiți o marcă recunoscută și să vă atrageți urmăritori.

Acest lucru include tot ceea ce faceți de la postările pe rețelele sociale la trimiterea de emailuri și, mult mai important, ceea ce puteți face pe websiteul vostru. De fiecare dată când faceți o conexiune nouă cu altcineva îl lăsați să afle despre VOI.

Și fiecare brand începe cu o poveste! Care este povestea voastră?

Iată un pic din a mea:

De vreo șase ani aveam un job excelent, ca project manager într-un domeniu relativ nou, însă depinzând de reglementările guvernamentale. Pe lângă provocarea gestionării unui număr destul de mare de proiecte, a dezvoltării lor și a obținerii pentru fiecare dintre ele a unui număr impresionant de avize și acorduri, mediul de lucru era foarte plăcut, cu toate că unii membrii ai echipei se chinuiau din greu să-l strice, fără prea mult succes, iar toate astea erau dublate de un salariu mărișor. La un moment dat, guvernul s-a apucat să schimbe regulile în timpul jocului și era clar că toată această feerie avea să se termine curând.

Am început din nou să-mi caut de lucru și am descoperit toate schimbările care se petrecuseră pe piața muncii în această lungă perioadă de inactivitate personală. Am început să citesc și să mă documentez, nu numai despre procesul de recrutare, în care eu fusesem în majoritatea timpului de o singură parte a baricadei, a celor care angajează, dar și despre multe alte domenii. În acea perioadă aveam întâlniri regulate cu un prieten, care ne furniza anumite servicii. Începutul colaborării fusese relativ greoi, datorită unor bețe în roate puse de diverși factori externi și, pentru a rezolva problemele mai eficient, am început această serie de întâlniri la o cafea. Problemele fuseseră de mult rezolvate, dar noi am continuat să ne întâlnim și începusem să povestim cu totul alte lucruri. Vorbind despre ceea ce citeam, el m-a îndemnat să încep să scriu, pentru că i se părea că spun lucruri interesante pe care nu le prea spune nimeni pe românește. I-am urmat sfatul, mi-am creat un site, cu un blog atașat și am început să scriu câteva articole în fiecare lună, în limba română, pentru că publicul meu țintă vorbește în principal această limbă.

După ceva vreme, firma s-a închis, francezii și-au luat jucăriile și au plecat, iar eu am fost obligat să experimentez plăcerile șomajului în România, cu un venit diminuat de cinci ori. Învățasem un lucru din lecturile mele, pe care l-am și predicat în unele articole: când rămâi fără job trebuie să rămâi activ și să te organizezi ca și cum ai avea unul. Aș că mi-am restructurat activitatea editorială și am început să public câte un articol în fiecare zi lucrătoare, cu diferite teme în funcție de ziua din săptămână. A fost un lucru care m-a ajutat foarte mult și în a deveni mai disciplinat, pentru că nu este simplu să scrii și să publici chiar în fiecare zi. Sunt zile în care nu poți să scrii și atunci trebuie să compensezi în altele.

La un moment dat, când totul părea că se duce de râpă, mi-am găsit un alt job, dar am continuat să scriu și să public în același ritm, dedicându-mi acestui scop o parte a fiecărei zile și a weekendurilor. Acum mă apropii de 1.000 de articole publicate. Și acest lucru este o parte a brandului meu personal.

Ei bine, pentru voi, următorul pas este să vă dați seama în ce constă unicitatea voastră, ce vă diferențiază de ceilalți, ce le puteți oferi celorlalți diferit față de restul populației. Și asta face parte din construcția brandului personal.

Și revenind la povestea mea, mi-a plăcut întotdeauna să-i ajut pe ceilalți să-și definească și să-și atingă obiectivele și visele. Și eu am avut, la rândul meu, oameni care m-au ajutat sau pe care i-am ajutat. Unora le-am fost mentor.

Deci fiți unici, creați valoare prin fixarea unei nevoi, furnizând o dorință și creând soluții. Fiți proactivi în rezolvarea problemelor! Nu lăsați nimic să vă stea în drum, deveniți lideri în tot ceea ce faceți. Alegeți să preluați controlul lucrurilor, care pot fi controlate, și dați 110 %!

Veți avea nevoie de un motto și de o definire a misiunii. Întotdeauna mi-a plăcut să lucrez cu antreprenorii și să-i ajut să-și găsească un drum mai bun. Unul dintre motto-urile mele preferate este: Love what you do & do what you love (iubește ceea ce faci și fă ceea ce-ți place).

Cine vreți să fiți? Sunteți aici pentru că vreți să faceți ceva diferit, alegerea a fost a voastră, iar acum puteți deveni lideri! Dezvoltarea unei prezențe web nu este ușor de făcut. Vor fi oameni acolo care nu vă plac, dar trebuie să vă îngroșați obrazul. Amintiți-vă că aceștia v-au găsit pentru un motiv și atunci oferiți-le o soluție.