Standard
Marketing
Bogdan Buzdugan Bogdan Buzdugan

Palavragiii

De unde-or fi-nvățat să spună prostii pe bandă rulantă? – În ani de experiență ca moderatori ai emisiunilor de televiziune…

De-a lungul perioadei de criză (pentru a-i accentua efectele în mintea oamenilor și a câștiga audiență) au curs kilometri de cerneală și s-au vehiculat hectolitri de aer de către scriitorași și logoreici de tot felul, printre ei o mare cantitate de „ziariști” (am pus ghilimelele pentru că, așa cum spunea tata la ceva vreme după revoluție, „am ajuns să avem mai multe ziare și televiziuni decât jurnaliști”), dar și torente de „comentatori” pe siteuri și bloguri.

Nici măcar cenzura, în perioadele de dictatură, nu i-a împiedicat pe oameni să spună prostii, cu atât mai mult cu cât ele sunt, din punct de vedere statistic, în creștere, cu tot mai multă lume exprimându-se liber pe internet, fără a avea de fapt nimic de spus. De aceea nu-mi plac nici emisiunile cu oameni care sună și-și dau cu părerea în direct. În 95% dintre cazuri sunt doar indivizi care nu au mare lucru de spus, dar le place să se audă vorbind, mai ales la radio sau la tv, iar dacă mai sunt și politicieni, cu atât mai mult.

Ar trebui să existe peste tot manageri de criză care să organizeze și să pregătească o strategie de comunicare demnă de acest nume (și nu un comitet de comunicare științifico-fantastic, așa cum l-a numit CTP, care se bâlbâie de multe ori și-și dă cu stângu-n dreptu’). Cei care ies în față ar trebui nu numai să arate că au cap pentru a nu le ploua în gât, ci, în mijlocul acestei mișcări haotice de stări de spirit, aproximări și reflexe ideologice sau populiste, să știe să mențină o poziție clară, ghidată de inteligența emoțională și situațională. Și, în mod evident, să nu se aștepte să fie felicitați pentru acțiunea lor, deoarece majoritatea este convinsă că ar trebui acționat altfel (deși s-a arătat incapabilă să spună cum).

Articole asemănătoare

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Cum să vă creați propriul brand online

Este foarte important să vă creați singuri un brand personal, care ar putea fi numit chiar EU SRL. Alții l-ar putea numi platforma voastră de branding. Acesta este modul în care ceilalți vă vor percepe pe voi și afacerea voastră. Brandingul pare unul dintre lucrurile trecute cel mai des cu vederea de către cei din […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Gestionarea crizei: plasați oameni de acțiune în posturile cheie

„Doi intelectuali care stau jos nu ajung mai departe decât o brută care merge.” Aceasta este una dintre replicile filmului „Un taxi pentru Tobruk”, realizat în 1961 după scenariul lui Michel Audiard. Criza nu poate fi gestionată de către „gânditori” sau de cei cărora le e frică să nu se ardă, torturați de propria pudoare. […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Munca este suprataxată și nu e bine!

Munca este o necesitate existențială pentru imensa majoritate a omenirii în timp ce consumul este o alegere. Din acest punct de vedere, taxarea muncii la 47%, atât cât ne ia statul din salariul brut, este mult prea mult! În schimb, consumul esențial este taxat cu 5 sau 9%, iar cel neesențial cu 19% (prin TVA). […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

De ce contează ceea ce gândesc oamenii?

Fiecare afacere pe care mi s-a cerut s-o evaluez din punctul de vedere al leadershipului, al muncii de echipă și al performanței suferea în principiu de aceeași boală: managementul își dorea ca angajații să fie mai entuziaști, să muncească și să coopereze mai mult, fără să încerce măcar să înțeleagă cu adevărat ce gândesc aceștia. […]

Bogdan BuzduganBogdan Buzdugan

Țara formelor fără fond

Titu Maiorescu a lansat această sintagmă, la 1868, referindu-se la importul civilizației occidentale. Treptat, a devenit sinonimul a tot ce se face în țara noastră la nivel politic și guvernamental. Unul dintre cele mai recente exemple este chiar campania de vaccinare anti-covid. Se adoptă la sfârșitul lui noiembrie, cu surle și trâmbițe, o strategie națională […]

Articole populare

George ButunoiuGeorge Butunoiu

Ia să-i aducem pe cei din Germania trei luni în România și să-i trimitem pe români acolo, să vedem care-s mai productivi!

Au dublat, au triplat productivitatea. Și, la ce le-a folosit?

Alexandru GoțoiAlexandru Goțoi

Mai este valabilă expresia „du-te, sunt alții care așteaptă la ușă”?

Piața forței de muncă din Romania in 2019

Mirela OpreaMirela Oprea

Cât de gravă este criza forței de muncă și cum se poate rezolva

Și ce ar trebui să facă o afacere pentru a păstra echilibrul între profitabilitate și sustenabilitate

Radu SavopolRadu Savopol

Vom dubla salariile, când vom vinde dublu iar statul va taxa mai decent

Interviu cu antreprenorul român care a speriat Starbucks

Marius AdrianMarius Adrian

Primul meu faliment sau cum am pierdut 50.000 euro

Ca să trec mai ușor peste pierdere, am privit acești bani ca pe o taxă de școlarizare.