Rețetă pentru antreprenorii de succes: Copiați, copiați, copiați!
Ca multă lume și dumneavoastră visați poate să vă lansați propria întreprindere, dar pentru a reuși trebuie să găsiți IDEEA cea mai bună! Pentru cei care sunt în pană de inspirație, o metodă simplă și puțin costisitoare permite găsirea unei afaceri bune, care promite să se dezvolte exponențial: să se inspire din ceea ce se face în străinătate.
Inutil să strigați „hoții”!
Importul unui concept inovator, încă neexploatat în țara respectivă, este o practică mult mai întâlnită decât credeți! Unele societăți din Franța s-au bazat pe concepte din străinătate pentru construirea unei povești de succes: PriceMinister, AlloResto etc. O întreprindere din Berlin a făcut chiar propria afacere bazată pe ideea de a copia. În șapte ani, acest incubator specializat în internet a devenit maestru în arta duplicării și fructificării conceptelor descoperite prin alte părți. Astfel încât „clonele” lor au devenit mai cunoscute decât start-up-urile originale. În Franța de exemplu, notorietatea site-ului de întâlniri eDarling a depășit-o pe cea a inspiratorului american, eHarmony, la fel ca site-ul de vânzări online german Zalando, duplicat al americanului Zappos. Și toate astea în deplină legalitate! Fiți liniștiți, acest gen de copy-paste nu are nimic ilegal, dacă ideea nu a făcut obiectul depunerii unui brevet.
Creativitatea americanilor, sursă de inspirație…
Întreprinzătorii șmecheri își găsesc sursa de inspirație în Statele Unite. Cu mii de start-up-uri lansate în fiecare zi, este un observator formidabil! Bineînțeles puteți merge la fața locului, pentru o observație mai amănunțită, dar puteți la fel de bine să rămâneți liniștiți acasă, în fața calculatorului, navigând pe site-urile specializate în crearea de întreprinderi, care prezintă în fiecare zi concepte inovatoare provenind din cele patru colțuri ale lumii. Grație acestei munci de căutare, veți repera poate o oportunitate pe care să o dezvoltați în țară. Dar evident nu este suficient să importați conceptul în România. Noile tendințe care funcționează în străinătate nu sunt transpozabile în mod sistematic în țărișoara noastră, cu specificul ei mioritic! Trebuie să puteți să le adaptați la nevoile și obiceiurile consumatorilor locali. Este oare piața locală suficient de matură? Sunt românii gata să îmbrățișeze această idee? Puteți gândi și invers, să distribuiți „Made in Romania” în străinătate. Poate funcționa aproape la fel de bine!
Găsirea unei idei în timp ce ștergeți praful…
Fără a merge prea departe, observând pur și simplu ceea ce se întâmplă în jurul dumneavoastră vă poate da idei de afaceri. Viața dumneavoastră de zi cu zi poate fi o sursă de inspirație! Dând cu aspiratorul un antreprenor a imaginat un aparat care să funcționeze fără sac pentru praf… Observați deci persoanele din jurul dumneavoastră, reperați ceea ce vă deranjează în fiecare zi și încercați să veniți cu soluții.
Concretizați-vă rapid ideea
Dar atenție, dacă a găsi IDEEA bună pare suficient de simplu, reversul medaliei este faptul că nu sunteți singurul care a reperat-o! Și pentru a nu vă vedea proiectul mort în ou, trebuie să vă mișcați repede. Treceți rapid la acțiune și faceți conceptul să evolueze. Și pentru a vă distinge de eventualii competitori dați proiectului o notă personală, o valoare adăugată. Și veți deveni unul dintre viitorii antreprenori de succes!
Mai multe articole despre antreprenoriat și marketing puteți găsi pe blogul autorului!
„Doi intelectuali care stau jos nu ajung mai departe decât o brută care merge.” Aceasta este una dintre replicile filmului „Un taxi pentru Tobruk”, realizat în 1961 după scenariul lui Michel Audiard. Criza nu poate fi gestionată de către „gânditori” sau de cei cărora le e frică să nu se ardă, torturați de propria pudoare. […]
În loc să ne plângem de milă și să ne panicăm, e momentul să ne planificăm viitorul, să fim creativi și curajoși. Adevărata criză începe când nu mai cauți soluții. Pe principiul: “Crezi că vei eșua? Ai dreptate! Crezi că vei reuși? Ai dreptate!
Voi ce ziceți? Sunteți de acord cu pensii speciale de peste zece mii de lei acordate începând cu 40 sau 50 de ani unor oameni care ar fi trebuit să primească cel mult 10-20% din ceea ce au primit și asta numai după ce ar mai fi muncit încă 15 sau 20 de ani, cel puțin?!
Cu toții ne-am trezit într-o dimineață trăind parcă într-un thriller SF și nu din cauza vreunui extraterestru care a aterizat în Central Park în New York (The Day the Earth Stood Still – Ziua în care s-a oprit Pământul), ci datorită unui microorganism pe care imensa majoritate a omenirii nici măcar nu-l înțelege și nu […]
Se poate munci de acasă? Care sunt câștigurile sau pierderile de productivitate ale companiilor care le permit angajaților să facă asta? Cum poate fi transformată această strategie într-un avantaj competitiv?