Standard
Cristina McCarthy Cristina McCarthy

Prima decizie a unui nou manager de HR: auditul

Un profesionist în HR, recent ajuns în rolul de manager, într-o companie de dimensiuni mijlocii, din domeniul producției (aproximativ 150 de angajați și două persoane în departamentul de Resurse Umane: un specialist în administrare și salarizare și noul manager) întâlnește următoarea provocare: fluctuație mare de personal în rândul muncitorilor și un climat neprimitor și încărcat de nemulțumiri în restul companiei.

Am planificat împreună primele trei luni pe noul rol, cu focus pe următoarele aspecte:

• Cunoaște și înțelege managerul direct, care în acest caz este și Directorul General. Află ce este important pentru șeful tău, care sunt prioritățile și așteptările sale. Care este motivul pentru care ai fost angajat? Să îndrepți lucrurile, să contribui la dezvoltarea și tranziția într-o etapă viitoare? Oricare ar fi răspunsul, este important să știi care este direcția pentru a-ți putea stabili prioritățile.

• Află care sunt așteptările oamenilor cu care lucrezi. Discută în detaliu cu specialistul din cadrul departamentului și alocă-ți timp să îi cunoști și să comunici și cu ceilalți colegi din companie, în special cei cu roluri cheie.

• Înțelege compania și industria. Noii manageri, indiferent de domeniul lor, trebuie să înțeleagă principii de bază ale funcționării afacerii în care activează.

• Rezistă tentației de a aduce schimbări din momentul în care te-ai așezat pe noul scaun. În timpul în care îți construiești reputația și credibilitatea în noul rol, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să strângi informații și să analizezi.

• Fă un Audit al HR-ului sau contractează o companie care este specializată în Audit de HR: verifică dosarele de personal, organigrama, ROI-ul și fișele de post; verifică dacă există proceduri și dacă da, care este conținutul lor; verifică statele de plată, nivelele de salarii intern și în raport cu piața, modul de calcul salarial, înțelege aplicarea bonusurilor sau primelor; verifică toate informațiile și sursele disponibile vis-a-vis de retenție, motivare și instruire a personalului, nu în ultimul rând, află motivele plecărilor din companie.

Primele luni, lunile formative ale unui nou manager, sunt și lunile critice care adesea vor determina dacă noul manager va câștiga un loc la masa conducerii și care este greutatea opiniilor sale.
Chiar și atunci când ești adus în organizație pentru a face schimbări,trebuie să înțelegi organizația și să descoperi pârghiile prin care poți ajunge la cele mai bune concluzii și soluții. Auditarea funcției la conducerea căreia ai fost adus în organizație este cel mai sigur și rapid mod de a scurta timpul de inducție, de a-ți forma opinii bazate pe fapte și date și de a construi un plan de acțiune cu priorități clare și orientate către obiectivele de business.